< Till bloggens startsida

Tips om att inte skriva om mig själv...

... men vad ska jag då skriva om?

Jag trodde hela dealen med blogg var att man skulle vara 80-talist utan hämningar, som blottar personliga saker om sig själv.

...Det gör ju alla andra ju!!

Sen fick jag inte skriva om min tvättstuga, om jag skulle hålla intresset vid liv, blev jag tipsad om. Shit alltså, det är nog bäst i såfall att jag bara skriver om mig själv, med tanke på att min tvättstuga är det mest intressanta jag kan komma på när jag frångår mig själv och endast mina egna förehavanden.

Men min tvättstuga är upprörande!!
Den är fullkomligt förkastlig ur genderperspektivet, och eftersom jag läst massa splittrade högskolepoäng så är jag alldeles för skolad i det tänket för att kunna låta en sådan sak som en tvättstuga som upprätthåller förlegade könsroller vid liv, låta vara onämnd!

Föreställ er en tvättstuga utan torktumlare, men med ett gigantiskt tidsstjälande torkrum, en jättemangel och en centrifugeringsmaskin. Det bara skriker: vi förutsätter att nån i hushållet har tid att stå i tvättstugan hela dagen, det är det normala, och alla manglar sina lakan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0