< Till bloggens startsida

Bootcuten är tillbaka

Bootcuten är tillbaka...
Vilket jag tycker är helt ok.
Eftersom jag är ko-bent har jag aldrig känt mig helt bekväm med stuprören, eftersom jag får sån "konstig form på benen". Höga vida midjebyxor verkar gärna vilja krypa "upp" och dessutom blåser det in under nederkanten på byxorna så man måsta alltid ha långa strumpor på sig om man bor i ett nordiskt klimat.

Bootcuten är alltså tillbaka om man ska tro nöjesguiden
Är ni redo för bootcut igen?


Problemet med bootcut är väll itne bootcut, utan snarare att de allt som oftast serverats med midjekorta jackor med pälskragar, eller kombineras med ultralåg midja, gärna strassdiamanter på fickorna, eller fickor med lock på låren.

Jag var f ö en gång i tiden big fan of strass. Jag hade en keps med strassdiamenter som jag kombinerade med stora runda örhängen, och när jags kulle vara festfin så gjorde jag ibland "diamanttatueringar", Diamanttatueringar innebär att jag klistrade fast små strassdiamanter i form av t ex ett hjärta på magen eller kanske en tjusig stjärna på axeln.

Och ja detta är sant.
Dock inträffade allt detta på det tidiga tvåtusentalet när jag gick i gymnasiet, vilket visserligen inte är en ursäkt då jag misstänker att det ansågs som rätt tacky.

Undrar om den perioden är värre än peridon då jag hade rastaflätor, palestinaschal, lyssnade på Bountykiller och pratade om att krossa babylon.

Jag kan itne riktigt avgöra vad som var värst.

Men hur som haver så tror jag inte det är bootcuten det är fel på, utan snarare bootcutens tacky kompisar. Kanske kan bootcutens renaissance tvätta av dess oförtjänt dåliga rykte, mest skapat av sina små assesoirer.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0