< Till bloggens startsida

Klassisk dejt igår... Tips på bra resturang till bra priser!

Igår firade jag och karln att vi tycker om varandra, kommer bra överens och att vi tänkt hålla ihop längre än översiktlig tid, att vi har samma musiksmak och humor och att vi vill göra ungefär samma saker på semester, samt att jag inte gillar hans klädstil, han gillar inte min, men att det är soft för vi gillar varandra samt att nån gång kasnke vi ska skaffa katt.

Mycket att fira alltså!!

Vi körde på det klassiska konceptet middag och sen bio,
vi funderade på vad som egentligen var käckast att göra först, borde man äta middag först och gå på bio sen, men riskera att stressa iväg från en trevlig stämning och nått kul samatalsämne man glidit in på,

eller ska man gå på bio först för att kunna rpata om filmen under middagen, med risk för att man får gå på eftermiddagsbio med tre pensionärer, samt bli lika trött o såsig som de o helst vilja dega hemåt?

Jeeses.
Decisions decisions...

Jag vill varmt rekommendera restaurangen vi gick på, härlig service god mat och överkomliga priser, visserligen betalade karln min, men ändå...

Mediteraneo, jag tog en agnello di vino bianco, ursäkta stavningen/grammatiken
och karln ngt annat lammigt, och det var så gott!
Vinet till var jättegott, alla var trevliga, och för en kort sekund kändes livet fullkomligt, typ.
Länk till mediterraneo Här


Sedan gick vi och såg "låt den rätte komma in" som var kuslig, kylig och spännande, utan att något mysterie egentligen löstes, konentan var snarare själva historieberättandet, centrerat kring Blackebergs likformiga 70-tals bebyggelse. Fantastisk miljöskildring, där genuin förortsmiljös skapar kusligheten. Tunnelbanans skrammel till och från centrum, motorvägen nära, gångtunlarna, centrumfiket, allt sammans bygger tillsammans med snö snö och åter snö, en helt ny typ av kuslighet.
Se själva.
Recension av låt den rätte komma in, Svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0