< Till bloggens startsida

Nu börjar d dra ihop sig...som flickan sa...

Det börjar hända en hel del som måste stås i. Till exempel så kikade jag lite i min lilla kalender och noterade att det är första advent om en vecka. Hoppsan hoppsan, det betyder att det är dags att creppa papper, limma ihop tomtar och hänga upp girlanger samt utsätta sig för allehanda brandrisker.

Dessutom innebär det att den där sunda dieten man skjutit framför sig ett tag...
...kan skjutas fram ett litet tag till o sånt är alltid välkommet.

Det innebär dessutom att man måste tänka på sina tågbiljettsinköp i december om man ska någonstans, för annars är de väldigt snart SCHLUUUT...

Dessutom är det av stor betydelse att gräma sig över sin ekonomi och att man inte lagt undan en lappa eller två för att smärtfritt shoppa julklappar. Istället som för nu, smärtfullt...

Eller så gör man som med dieten, man bara skjuuuuter problemet framför sig och skaffar en glad kredit!

Det börjar dessutom dra ihop sig för den 1 december bor inte jag och min karl kvar i gamlestan, utan vi packeterar in vårt bohag i snickarbilen och drar till vår nya käcka lägenhet i Majorna!

Sedärja!

Den lägenheten har dessutom inneburit en adekvat träning i att släppa på kontrollbehovet, och en träning i tillit till min karls omdöme. Jag har nämligen aldrig sett lägenheten! Bara på suddiga bilder på karln's mobilkamera som inte ger mig någon uppfattning om nått mer än att det verkar finnas ett kök och ett badrum ngnstans och jag tror vi har en klädkammare.
Karln min var väldigt nöjd så då litar jag på honom.

Nu ska vi bo på bottenplan så då kanske man kan skaffa en katt som smiter ut o in genom fönstret.
Ja, unga tu sätta litet bo, tullilull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0