< Till bloggens startsida

Frikadellen kränger brittiska överklassmöbler.

Jag har gjort min blocket-debut.

Det  huserar en brittisk herrgårdsmöbel i majorna, det är en chesterfieldsoffa, och den finns hemma hos oss.

Men inte länge till.

Det huserar till och med två i majorna. Det finnes nämligen en till hos storebrodern. Dessa två har slagits ihop till en deal, och schabraket ligger nu på blocket.

Därför klev det igår eftermiddag in och ut folk hemma hos mig, för att sedan dirigeras vidare till brorsan.

Det känns ganska onaturligt att främmande människor vänder på dynorna i ens soffa, man vill inte lämna dem ensamma, men man vill inte stå i vägen när de ska snacka skit om revor och fettfläckar i lädret.

Jag försökte ställa mig på lagom bekvämt avstånd och sysselsatte mig med att svettas under armarna och ringa brorsan för att se till att han var lika redo som jag.

Brodern sammanfattade det hela med att jag lät som morsan, när hon gör sitt bästa för att göra sken av att "allt är normalt". 



"Här skall varda en soffa med schäslong, så att folk fattar att det är två hippa personer mellan 20 och 30 som bor i lägenheten och inte två medelålders britter på rävjakt."

Kommentarer
En Romantisk Saga

Fin soffa :). men jag är hellre för tyg soffor :)

2010-04-13 @ 12:21:48
URL: http://enromantisksaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0