< Till bloggens startsida

Kultiration


Jag sitter med lammfylld mage och åtnjuter Kultiration på spotify så här på påskaftonskvällen.

Jag har idag 26 år gammal gjort debut som husmor och tillagat min första lammstek som blev formidabelt god. Späckad med rosmarin, timjan och basilika gjorde den succé. Fadern var över hos mig och Alex. Alla andra i familjen jobbade (morsan) eller var bortresta (syskonen + partners och eventuella barn)

Så vi som fanns kvar samlades i majorna och lät lammet smaka. Efter detta drogs konjakflaskan fram och förtärdes tillsammans med ett gäng lyxiga praliner från flickorna Kanold i saluhallen. 

En mycket god påskafton. När vinet druckits upp beklagade Alex och jag oss att vi inte hade något mer. Inga problem svarade farsan, och ålade upp en medhavd flarra ur ryggsäcken. 

Massa lamm finns kvar, och det blir en formidabel påskdagslunch för mig och min kära sambo imorgon. Jag skall givetvis publicera bild på min debut som påskaftonsmiddagsanrättare, men för närvarande tar jag mig paus från bildpubliceringsverktyget och återkommer imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0