< Till bloggens startsida

Civil-kurage

En liten tanta vaggade fram och tillbaka längs med bangatan och plockade skräp.

Det var en helt vanlig liten gumma som hade bestämt sig för att NU FÅR DET VARA NOG MED NEDSKRÄPNING!

-Åh vilken fantastisk civil-kurage, sa jag. Tack så mycket för att det finns personer som du!

-Åh ho ho en blir så trött på allt skräp, skrockade gumman. Men det är tur att jag inte alltid ser det annars hade jag aldrig gjort något annat!

Den lilla tanten log brett, men skyndade sig snabbt till att pila vidare mot nästa glasspapper någon tyckt vara lämpligt att slänga på gatan.

Tänk om det fanns fler tanter som hon. Eller tänk om vi alla kunde väcka en sådan liten tanta i oss mellan varven.

Vad mycket vackrare vår omgivning och vår jord hade varit då.


Kommentarer
Carro

ja, eller om folk hade slutat slänga skräp på marken överhuvudtaget! Det finns ju faktiskt papperskorgan i nästan var och vartannat gatuhörn! (dock finns det ju en del hemska fåglar som ska ställa till det ibland, och då kan det väl vara bra att det finns sånna tanter =) )



sv: jag har hittat filtarna på Gekås: 179kr. Det finns likadana på Chilli. Eller det fanns iaf, vet inte om de finns kvar. Det var där jag såg dem först när en syssling fick sånna i födelsedagspresent. Sen gav jag mamma o pappa likadana från Julmarknaden på liseberg. och nu hittade jag mina på Gekås. Så de finns nog lite överallt! =)

2010-08-04 @ 10:03:25
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Daniel

Exakt, ja fler som hon!!!

2010-08-04 @ 12:43:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Selma

Jag plockade med mig tre ölburkar ur skogen som jag hittade på min senaste roadtrip, när jag blev lite akut kissnödig.

2010-08-04 @ 15:01:18
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0