< Till bloggens startsida

En bekännelse.

Nu ska jag bekänna något.

I vintras när det var så kallt att man var tvungen att ha björnpäls på sig inomhus, råkade jag ut för stora hudproblem. Jag har alltid haft problem med att jag har lätt för att bli rödfnasig kring haka och kinder, och när fnaset börjar, då vill gärna huden bli irriterad och producera finnar för att göra det hela skojigare. Men under vintern blev detta 10 ggr värre.

Jag har till följd av detta botaniserat i fler sorters ansiktskrämer än en normal människa provar under en livstid. Jag har provat naturliga krämer. Onaturliga krämer. Billiga krämer. Dyra krämer. Jättedyra-typ-Sveriges-statsskuld-1992-dyra-krämer. Vissa har inte hjälpt alls, andra har hjälpt litegrann, några (läs "naturliga") har gjort det hela sjuhelvetes värre. Ingen har dock hjälpt totalt!

När den torra vintern gjorde att min haka tuppjuckade värre än någonsin tidigare skådat gjorde jag något drastiskt. Jag slet fram en tub idominsalva och smorde in schabraket med. Då, för första gången på mycket lång tid varvade min stressade och fnasiga haka ned, tog en drink vid poolen och började bläddra förstrött i en Elle-tidning.

Så jag smörjde igen dagen efter. Och igen. Och igen. Och återigen. Tills flera månader hade gått och vintern var för länge borta. Alla andra krämer jag lagt många dyra slantar på ligger förstrött i badrumsskåpet och samlar damm. Inget. INGET har gett mig så bra effekt som lite hederlig svensk salva som man i vanliga fall smetar på bäbisars rödarumpor.

Nej detta är inte en produktplacering. Då hade jag pratat helosan.

Nyhetsvärdet?
Ja ni känner väll hur er egen förfäran stiger vid det här laget? Alla tjejer som jag bekänt detta inför har slagit händerna för sina Elizabeth Arden-ansikten och utbrustit i ett upprört: OOOoooooo!

"Är du gaaaalen!? Det är alldeles för fett för ansiktet!"

Well, fortsätt leva i era 400kr-burken-drömmar tjejer där ute. Jag har slängt allt vad fuktkräm heter och är Idomin-fejan 4 life.


Kommentarer
Mia

Ja håller med och slår ett slag för denna magiska salva jag också. Den finns alltid hemma hos mina föräldrar i Hälsingland och jag brukar använda den på mitt "sommarfnas".

2010-07-01 @ 14:28:23
URL: http://www.menmia.se
anne

Jasså..Är det produktplacering det heter! :)



Jag smorde och smorde jag också och täckte och blottade om vartannat. Tills jag själv diagnosticerade mig själv med Rosacea och fick distriktsläkarna att bara säga "ja" och skriva ut rätt medikament för det.



Allt är inte fnas som kliar!

2010-07-01 @ 15:04:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Myaraq

Åhå!



Jag har till skillnad från dig & många andra unga flickor begåvats med oförskämt tacksam hy.



Jag tvättar ibland av ansiktet med vatten när jag går och lägger mig. Ibland inte.



Har jag tvättat ansiktet så smörjer jag in mig med nått niveapåhitt eller nån annan creme som kasnke är aningens för fet för ansiktet enligt Dermalogica-klanen.



Men det funkar ju. Så de borde vara tyysssssta.

2010-07-01 @ 17:13:34
URL: http://myaraq.blogg.se/
Myaraq

Åh!



NU förstår du så ska vi se om båda vill dricka kaffe. Var. & när.



Sen GÖR vi det!

2010-07-01 @ 17:24:33
URL: http://myaraq.blogg.se/
Myaraq

Åhå! Snabba puckar minsann!



Helgen kan funka. Jag vill på museum också.

2010-07-01 @ 18:55:39
URL: http://myaraq.blogg.se/
Hanna

Haha. Jaaa.. enda nackdelen är att man luktar mormor då! ;) Men annars... fresh!

2010-07-01 @ 19:42:00
URL: http://hannanas.se
Carro

Javisst, inte är alltid det dyra bäst!

2010-07-02 @ 13:04:42
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0