< Till bloggens startsida

Grillning på Hjuvik.

Fröken Tak har fått en fräsig befodran på sitt kneg och bjöd därför igår på grill och kubbspel i sin familjs sommarhus på Hjuvik för att fira.

Kubb. Är ett spel jag inte fattar och än mindre tycker är kul. Jo. Det är jä-ä-ä-ättekul säger alla mina entusiastiska kompisar.

Ok. Vi provar sa jag. Och det gjorde vi.

Jag kom fram till att kubb är en märklig lek. Man ska kasta klossar på motståndarens klossar men man får inte komma åt klossen i mitten förutom när det närmar sig slutet. Man kan ha fått ned motståndarens alla klossar och vara förkrossande bäst. Men får man inte ned stora klossen på slutet, då har helt plötsligt motståndaren vunnit. Förvirrande?

JA.

Samt obehagligt. Den som förtjänar att vinna gör det inte, och den som vinner gör det men med en gnagande vetskap längst om att vinsten egentligen är oförtjänad.

"Ja det är lite sadistiskt" sammanfattade en vän.

I övrigt var kvällen topp.




Foton på olika teman i bohuslänsk infattning. Ovan. Tema "spring break".




Teeeeaaaaam spiiiiriiiit!




Charlie's angels. Lucy har en pilbåge, Fröken Tak en pickadoll och jag endast mina livsfarliga karatehänder.



Charlie's angels i alternativ tagning. Lucy gör krokodilen, Fröken Tak pekar mot högre makter och jag spelar jazz-trumma.



Vi håller skenet uppe.




Kommentarer
anne

Vilket team du!!!

2010-07-24 @ 20:27:55
URL: http://annnne.blogg.se/
ullisar

era poser, jo... men utsikten! förlåt, men den stör och stjäl uppmärksamhet liksom... wow!

2010-07-25 @ 14:08:46
URL: http://ullrika.se
Carro

Haha roliga bilder! =)

2010-07-25 @ 17:35:14
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
sophia

haha :) så söta

2010-08-01 @ 00:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0