< Till bloggens startsida

När Sans Och Balans får övertag.

Jag var nyss i mataffären för att handla kattmat.

Jag botaniserade bland kattmatshyllorna och rykte åt mig två burkar av de sorter som Sigrid brukar bli allra gladast för. Glad i hågen skulle jag precis gå mot kassan när jag plötsligt hörde ett märkligt ljud.

 

-Bip-bip-bip. Bip-bip-bip.

 

Det var min blogg-radar som hade fått vittring på något.

 

-Bip-bip-bip. Om-du-istället-för-sardiner-tar-en-burk-oxkött-kan-du-fota-den-för-bloggen. Du-skulle-kunna-skriva-något-vitsigt-om-vilket-märkligt-val-av-kattmat-oxe-egentligen-är. Det-finns-potential-för-en-knorr-på-temat-hur-osannolikt-det-är-att-en-katt-skulle-fälla-en-oxe-i-verkliga-livet. Bip-bip-bip.

 

-Ja, svarade jag. Vilken skojig idé! Jag kommer nog på någon kul formulering på vägen hem!

 

Jag vände entusiastiskt tillbaka mot kattmatshyllan i full färd med att ta en burk oxe istället fast jag vet att katten avskyr kattmatssorten.

 

Plötsligt vaknade Sans Och Balans ur sin dvala.

 

-Men Ellen! Sa Sans Och Balans. Kommer inte på fråga! Nu har bloggandet gått för långt! Ställ tillbaka oxköttsburken bums! Iväg med dig till kassan och köp maten som din hungriga katt vill ha! Inget annat! Jag vill inte veta av något mer trams!

 

-Men men… stammade jag

 

-Inga men! Jag vill inte höra ett ord till!

 

Tilltufsad av Sans Och Balans hårda ord ställde jag tillbaka kattmatsburken och lufsade till kassan med torsk och sardiner istället.

 

Även om jag kände mig orättvist behandlad av Sans Och Balans just då kan jag i efterhand erkänna att det nog är tur att det finns en liten gnutta motvikt till viljan att offra allt för ett skojigt blogginlägg.

Tur att jag har Sans Och Balans.



Sigrid tackar ödmjukast Sans Och Balans för att kattmaten fortfarande handlar om endast hennes behov.


Kommentarer
Carro

Det var väl tur att du tog dit förnuft till fånga ändå! haha =)

2010-07-26 @ 22:38:15
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
hugan

Jösses vilken kamp för en burk kattmat :-O

2010-07-27 @ 09:53:29
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0