< Till bloggens startsida

Tonårstjejer

Jag fick nyss "nöjet" att lyssna på en uppstudsig tonårstjejs koversation med sin mor. Modern frågade saker som: "vad ska du göra i helgen", "är det något du vill att jag ska handla" osv.

Fullkomligt normala saker.

Tonårsdottern himlade med ögonen och skrek (!) saker som: "sluta prata", "jag vet väll va faan inte vad vi har i kylskåpet", "jag sov faktiskt till två idag inte tre!"

Denna något horribla upplevelse fick mig att fundera på om jag någonsin vill skaffa barn om det ska sluta med att de en dag ska bli så elaka.

Jag var tvungen att ringa min egna lilla mor och återge händelsen. Min mor lovade att jag visserligen var "jobbig" (vad det nu innebär) som tonåring men jag var aldrig elak. "Du har alltid varit godhjärtad Ellen".

Skönt att höra. Jag tycker själv att jag är och alltid har varit ganska så snäll mot folk. Tycker man kan kosta på lite extra av det snälla mot de som har fött en (min mor) och närt en (min mor o far).

Och jag hoppas innerligt att denna goda karma jag försöker tänka fram kommer resultera i en godhjärtad snäll liten unge som på sin höjd pushar "senast-hemma-tiden" (som sin egna lilla mor en gång gjorde).



En ung Ellen. Som identitetskrisar och provar på livet som brunett. En av flera färgfaser.

Kommentarer
Myaraq

Du var söt i din ungdom ;)



SV: Nä, men JAG hade minsann ett utkast om ämnen som låg och gottade sig.



& ja. jag bjöd dig på fika. tihi!

2010-07-01 @ 17:10:15
URL: http://myaraq.blogg.se/
anne

Vacker som en dag redan som tonåring!



Vet du, jag tror inte riktigt 100 % på det här; men jag tror liiiitet grann att man får de tonåringar man förtjänar.



För, varför skulle vi annars ha belönats med tre stycken som varit och är hur lätthanterliga som helst!?!

2010-07-01 @ 18:09:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Elisabet

Alla bli ju inte sådär hon kanske mår jättedåligt och det kan ju faktiskt helt eller delvis vara förälderns fel. Tror inte ens tonåringar är så elaka helt utan anledning så bl inte avskräckt haha.

2010-07-02 @ 08:55:57
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Carro

hihi, man har haft en del färgfaser i livet ;)

& jag tror säkert att din unge kommer bli go o gla =)

2010-07-02 @ 13:40:39
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0