< Till bloggens startsida

Bekymmer

Jag har ett problem.

Möjligtvis inte ett problem av karaktären: vad ska göras åt oljeläckan i mexikanska golfen eller hur man ska kunna kombinera industrialisering i tredje världen med ett allt mer alarmerande behov av att minska de globala koldioxidutsläppen.

Men ändock ett problem. För lilla mig.

Jag köpte för ett tag sedan ett par skor. Jag köpte dem när det fortfarande var flera decimeter snö ute och sommaren var blott en dröm om en bättre framtid. Att köpa sig ett par skor för att fantisera om att spatsera runt i på sommarens alla chica BBQ:s var en metod att överleva en lång, kall och hård vinter.

Nu är sommaren här. Dojorna i fråga består av de högsta klackarna jag någonsin gått i. Så höga att man behöver syrgas. (typ). Nu bör tilläggas att jag är en före detta ballerina och därför borde ha mindre problem än kreti och pleti att traska runt i höghus till skor. Men inte ens det verkar hjälpa denna gång. 
Dessa skor verkar bli vad Chinese Democracy blev för Axl Rose. En jädra massa förtjöt, ett ständigt senareläggande av öppningspremiären och en stor jädra besvikelse när de väl kommer ut.

Skorna är...

...obekväma. Jag kan inte ha dem på partaj där jag måste gå omkring för gå går inte.

...för höga. Jag blir lång som en tall och min pojkvän når mig endast till armhålan.

De står där de står. Kostade en jädra massa pengar. Och. Kommer. Aldrig. Användas.

(Jag antar att era intresse-smurfar dansa jitterbugg av lycka btw)







Ps. Jag har fått förfrågningar om att demonstrera mina Ittala-inköp. Jag måste i ärlighetens namn bekänna att jag faktiskt itne köpte några glas där, utan istället en hel hög borslöpare, kökshanddukar, servetter, bordsunderlägg, ja i praktiskt taget allt som kan finnas i en Ittala-butik utom just det de är kända för: glasen. Misstänker att bilder på en hel hög dukar o kökshanddukar inte gör sig så bra bildmässigt i bloggen.

Kommentarer
Myaraq

Jag känner igen köpet. Det där är ett par typiska sitt-ner-skor.



Alltså skor som man bara kan ha på sig när man förväntas sitta mycket. Typ en middag. Nu slumpar det sig tyvärr så att vår generation inte ofta har sittande middag med klädkod som fodrar att man har skor inomhus, vilket gör att jag har massa oanvända skor.



Jag har storlek 38/39. & har inte varit en ballerina. Ifall du ville veta. Fast det var i och fäör sig en sjukgymnast som frågade det en gång. Fast då skrattade jag henne rakt upp i ansiktet, för min kroppshydda påminner snarare om en stadig skogshuggare än om en liten nätt ballerina.



Nu borde jag få pris för tidernas längsta, mest obegripliga, kommentar.

2010-06-13 @ 15:52:40
URL: http://myaraq.blogg.se/
Ailas

Hm... svårt dilemma! Du får helt enkelt sälja skorna på Blocket, tycker jag. Jag lovar att det finns en massa tjejer som vill ha dem!



Undrade just under vårt studentfirande vilka styltor en del tjejer hade skaffat sig. Vissa vinglade runt rätt betänkligt och fick väldigt ont på en gång. De smartaste hade dock med sig ett par andra skor i väskan och kunde byta... Annars hade de nog inte kunnat ta sig hem ens.

2010-06-13 @ 16:24:08
URL: http://ailas.svenskablogg.se
anne

Ursnygga.



Kanske kan du ha dem om du erbjuds en roll i Sex and the City III? Om du inte tror att det kommer att hända, spar dem som utställningsobjekt dina framtida barn kan förfasa sig över, eller SÄLJ DEM!!!



Sv. Varför var din HTC ondskefull? Jag börjar sakteliga, mycket sakteliga, finna den samarbetsvillig (tack vare makens jakt efter nedladdningsbara program för varje enskild application som behöver synkas med Macen).

2010-06-13 @ 16:26:47
URL: http://annnne.blogg.se/
Angelica

Dom var ju jätte snygga! :O Du kan ge dom till mig? haha

2010-06-13 @ 16:46:05
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Selma

Sittskor! Bästa sorten! Du ska ha dem när du sitter på en barstol och är het. Sen har man gåskorna i garderoben med jackan.

2010-06-13 @ 18:52:15
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
hugan

huuu...får ont i fötterna bara jag ser klackarna! Snygga iof. förutom mönstret som jag får kalla kårar av. Lider av svår ormfobi.



Så i min värld; bit i det sura äpplet och auktionera ut dom omedelbums!

Lycka till!

2010-06-13 @ 19:42:35
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Ida

Det där är ganska klassiskt, händer mig alldeles för ofta;)

2010-06-13 @ 20:58:02
URL: http://festizzz.blogg.se/
EmilyStrange

alltså det där med höga klackar, jag har fortfarande inte provat på att gå i sådana och jag är inte säker på om det skulle se speciellt snyggt ut heller. förmodligen inte. hah!



tips: sälj de på blocket! :)

2010-06-13 @ 23:46:50
URL: http://www.emilythestrange.se/
Mia

Jag köpte mig ett par klackar på loppis i somras. De kostade 10 kronor och därför gör det inte så mycket om de aldrig används... Det är mitt heta tips för dagen.



Inga glas på Iittala?! Äru galen? :) Nån liten tygbit kan vi väl få se...

2010-06-14 @ 10:18:36
URL: http://www.menmia.se
Josefine

jag önskar att jag kunde köpa sådär fina skor med riktigt skyhöga klackar ! men jag som redan är 1.82 lång kommer aldrig sätta mina fötter i något liknande, varför ska det vara så svårt att vara stolt över sin längd egentligen ? :(

2010-06-14 @ 10:51:16
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Emma

Monster Frikadellen, kom och låna barnvagnen! Kan funka som välbehövlig rollator när du använder dessa skor!

2010-06-14 @ 20:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0