< Till bloggens startsida

Vårchock!!

 

Frikadellen har visserligen kastat vinterjackan åt skogen, och kängorna med, men den där skinnjackan som jag utgett mig för att börja traska runt i, den är bara lögn.

 

Den finns visserligen, men jag har faktiskt inte vågat kränga på mig den, utan jag har gått den mesiga västen och börjat använda min något tunnare, men fortfarande mesvarma höstjacka.

 

De modiga steg jag tagit mot en våroutfit i form av strumbyxor och kjol, har jag skamset kompenserat med halsduk, vantar och mössa. Så här såg jag ut i morse!

 

(Ursäkta mina tendenser till modebloggeri, all creds till dem som gör det, men jag skulle vara en riktig kratta om jag ens försökte… )

 

 

No more! Idag andades Göteborg vår med strålande solsken med en temperatur på 10 (!) (!!) grader!! Inte minus, pluss!

 

Inte nog med att mössa o vantar flög ned i väskan, jag gick omkring, hör och häpna, med öppen jacka!

 

I mina nya pjuck vilka synes på bilden traskade jag vid lunchtid genom ett Haga som jag nästan glömt att det fanns. Soligt, fikigt, och alldeles underbart!

 

Jag har nu köpt ett påskris som demonstreras nedan. Det är till min stora fasa vänsterlutande och jag får inte fullt ordning på det.




 

I mina en decimeter (typ) höga klackar kände jag mig som människorna i rolling stones-videon ”love is strong” när jag traskade genom staden.

 

 


The Rolling Stones - Love Is Strong
Uploaded by lechacal. - See the latest featured music videos.

 

 

Och när jag sökte efter denna video kom detta upp igen!




Shit, hur mkt tur kan man ha egentligen? 1.000.000:e besökaren två ggr i rad? Lika bra jag går o köper en lott för lyckan verkar le åt mitt håll! Sol och storvinst på samma dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0