< Till bloggens startsida

N-word-bollar

Förutom att uppröras till gränsen av absurdhet över att skolavslutningar inte hålls i kyrkan längre har jag kommit till nästa punkt på listan. Let's get asförbannade för att vi inte får använda N-ordet när vi pratar om chokladbollar!

Tjoho!

Nu har jag använt ungefär all kraft och energi jag kan uppbåda gällande detta så nu finns INGEN kraft kvar för att bekymra mig över den krympande aralsjön.

(Med risk för att återigen skriva folk på näsan vill jag bara påpeka att jag alltså tycker att det är löjligt att uppröras över dessa grejor. Om folk tar illa vid sig för att man kallar en boll av margarin, havre och kakao för ett nedsättande ord, tycker jag att det nte är en jättestor uppoffring att kalla den något annat. På samma sätt så tycker jag att det är en fullkomligt normal utveckling att skolavslutningar ej hålls i kyrkan med tanke på att Sverige är sekulärt och att svenska kyrkan är skild från staten. Det hade givetvis varit käckare om jag inte behövde skriva ut detta, men fegis som jag är, är jag livrädd att misstolkas.)

Fröken Tak kommenterade förrförra inlägget och frågade om jag hade läst om SJ-personen som använt n-boll-ordet i ett utrop. Nej det har jag inte. Men jag kan dock inte hjälpa att frågan formulerades i mitt huvud... Av vilken anlendning använder man N-bolls-ordet i ett tågutrop över huvudtaget? Jag trodde att utropen var till för att tala om att tåget som jag skulle bytt till i Gnesta nu är inställt och jag att förvisas till ersättningsbussar!


Kommentarer
Johanna

Det var en groda som slank ut..inte ur min mun som tur var.

Man brukar ju alltid ropa en gång längst med vägen för att hälsa nya resande välkomna och passa på att berätta vart bistron finns för de som undrar och berätta om något erbjudande. TYP För er som är fikasugna så kan vi meddela er om att vi har vårat fikaerbjudande. Valfri varm dryck och valfritt fikabröd endast 25 kronor. Bland fikabröden kan ni välja på kanelbullar, muffins, mazariner, negerbollar, och dammsugare. OJOJOJ vilka skriverier det blev. Men som Steen sa -att någon blir ihjälslagen på hans gata är tydligen inte av intresse för aftonbladet för det fick knappt något utrymme i tidningarna.

Frikadellen

Hela diskussionen är helt psykad. Jag tycker också att det är galet att uppröras över att någon sagt fel. Men hela alltet är så uppeldat att folk sitte rsom på nålar, LIVRÄDDA, att säga fel. Men jag tycker det är änny löljigare att med flit säga N-ordet bara för att visa att man minsann itne tänker ändra sig. Men som du skriver, det finns galet mycket värre saker i samhället att låta sig uppröras över...

2010-05-11 @ 18:55:28
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0