< Till bloggens startsida

Nu gäller det

Efter en helg av göttande i solen kommer eldprovet. Måndag morgon. Arbete inomhus vs. solsken utomhus (som man inte längre har rätt till) Det är nu självbehärskningen och arbetsmoralen sätts på prov på riktigt.

Imorgon bitti skall man alltså masa sig iväg till en lokal, öppna dörren, kliva in, för att sedan sitta inomhus och bearbeta en datorskärm hela dagen, med endast glimten av solsken genom fönstret.

Jag har frenetiskt bett alla vädergudar som finns tillgängliga om spöregn imorgon, men det verkar som soljäveln tänker skina imorgon igen. Det kommer bli en lång, svettig och plågsam dag. Ängeln och djävulen på mina axlar kommer att ha och göra.


(skulle jag bestämma mig för att vara "sjuk" imorgon får det vara en sjukdom som inbegriper att jag återvänder nysolad på tisdagen utan att det är konstigt. Mystiska utslag som endast kan botas genom exponering för UV-ljus?)

Kommentarer
Mia

Haha... Söndagsångest delux. Som tur är jobbar jag hemifrån idag och kan disponera min tid lite hoppsanhejsan.

2010-05-24 @ 09:23:15
URL: http://www.menmia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0