< Till bloggens startsida

På tåget till Stockholm


På tåget till Stockholm, där jag befinner mig just nu har jag kommit fram till några saker.

1) Det är en smula kuriöst att SJ skriver att surftiden kostar 39 kr, men att sms:et med koden informerar 44 kr. När betalning redan är skedd så att säga.

2) Det är även en smula kuriöst att luftkonditioneringen funkar i alla vagnar utom i vagn 4. Där jag sitter.

3) Det är taskigt att jag har åkt baklänges i två timmar och ska åka baklänges i en timme till.

4) Föräldrar till barn som låter dem titta på filmer på medhavda lap-tops med HÖGT ljud (ej hörlurar!) borde straffas genom en mild, men samtidigt plågsam och tortyrliknande metod.

Om en timme är jag som sagt framme i stora staden. Jag ska träffa mina kamrater tant Anna och Dr Nilsson. Vi skall dinera på Vapiano vilket är det bästa jag vet när jag är i hufvudstaden. Det visste kamraterna så detta var de snabba att föreslå. Tullor.

Imorgon är det bara jobb på schemat och sedan snabbt hem. En blixt-visit så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0