< Till bloggens startsida

Skolavslutningar i kyrkan!

Nu är vi en god bit in i maj, och många glada skolbarn väntar på sommarlov och vila.

Snart är skolavslutningarna igång, och när som helst kommer den politiska knäckfrågan på tapeten igen. Nämligen, ska nationalsången sjungas, och så klart viktigast av allt, ska skolavslutningen firas i kyrkan?

Vi har en alarmerande arbetslöshet på 9%, en klimatkris, en eventuell andra andning på finanskrisen, men jag upprörs minsann mest av att barnen eventuellt får sjunga den blomstertid nu kommer i aulan och inte kyrkan!

Givetvis ska detta inte ses som en naturlig följd av svenska kyrkans åtskillnad från staten, utan jag tänker hitta någon att skylla på! Nu vet jag! Jag skyller på invandrarna och det multikulturella samhället! Jamen kopplingen är uppenbar, och inte minst är detta ett ämne att uppröras på riktigt över!

Strunta i miljöförstöring, strunta i ungdomsarbetslöshet, och strunta i att fundera över frågor som delad föräldraförsäkring. Jag ska minsann uppröras över alla skolavslutningar som hålls på alla andra platser än kyrkan. Punkt.



Om någon läsare behövs skrivas på näsan så var jag alltså ironisk.

Kommentarer
Daniel

Sen kan vi gifta oss i kyrkan vetja! U and me... (med två snygga karar)

2010-05-11 @ 14:34:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Johanna

Läste du i Aftonbladet och DN om en SJ personal hade råkat säga negerboll i utropet... ojojoj

Frikadellen

Oj galet. Det är nog nästa grej som jag ska uppröras över från tårna. Nämligen att man inte får säga negerboll längre. UJ ujuj! Av allt man kan bli arg över, tänker jag bli arg över just DETTA!

2010-05-11 @ 17:07:44
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0