< Till bloggens startsida

?

Det har snöat inatt!

Ja jag vet. Hela resten av Sverige har upplevt snö hittills denna vinter, men i Göteborg går alltid allting lite långsammare på snöfronten.

Men imorse vaknade jag av min killes glada tillrop: Snö! Snö! Snö! (Som sagt, det snöar inte så ofta i Göteborg)

Det galna i det hela var att denna snö var fullkomligt OVÄNTAD! I vanliga fall brukar man peppa i dagar innan:

- Nästa vecka ska det bli snöblandat regn säger dom!

- Åh wuhu! Fram med snowräjsern!


Och så peppar man en vecka fram till det snöblandade regnets ankomst.

I Göteborg kommer snö sällan oannonserat. Det kan iofs ha varit annonserat, bara att jag inte plockade upp just den annonsen. Men bara det scenariot händer - like NEVER!

FRån november till mars bevakar jag snöprognosen som en hök, ändå har jag missat att det skulle bli SNÖ denna helg! Med andra ord har jag utsatts för en oväntad men glad och positiv överaskning idag!

Åh jag älskar snö!





Kidsen på gården är pepp de med.



Rätt svar på gårdagens fråga är givetvis: A.J.! Grattis till er som svarade rätt! Och till Hugan som försökte ändå. 



Kommentarer
Carro

yeah, hade rätt!! :D

usch, snö ja, här är med massa snö nu. och jag MÅSTE köra 4,5mil för att sätta på mina vinterdäck! ah, KUL!

2010-11-20 @ 12:16:07
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
ida

Och så får man stanna inne hur mycket man vill, för man kommer ändå ingenstans när spårvagnarna inte går. För det gör dom ju inte när det snöar. :)

2010-11-23 @ 10:27:55
URL: http://idalinns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0