< Till bloggens startsida

Berlin - episode 1

Varje gång man kliver in i en tysk butik hojtar någon munter tysk "hallo". "Hallååå" svarar man lika glatt. Sedan traskar man runt i butiken och vrider och vänder på tingester för att konstatera att här finns inget man vill köpa. Sedan spankulerar man ut ur butiken.

"KYSS!" ropar en glad expedit efter en.

"NJAEJ!" svarar man en smula förbryllat.

Efter ett par turer i detta mönster kom vi dock fram till att tyskar möjligen inte var så intimitetstörstande som vi trott, utan kanske bara sa det tyska ordet för hejdå.

Men säker kan man aldrig vara.



Här traskar jag en smula ogenerat in i den amerikanska sektorn.



Denna gränsvakt har särskilt utmärkt sig i historien genom att vara första främmande människa som utan tillfrågan uppmärksammat mig på att jag är på smällen.

- "OOoooh! Mit baby?" hojtade den glade vakten.

-"No just fat" sa jag och väntade mig att vakten skulle se generad ut.

Det gjorde han inte.


Kommentarer
ullisar

Hehe, avskyr när skämt går förlorade i språkträsket :D

2011-04-20 @ 12:17:01
URL: http://ullrika.se
Myaraq - den där lilla svenskimån

Tänk vad förvånade de där expediterna hade blivit om du kysst dem hejdå. :D

2011-04-20 @ 18:19:15
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0