< Till bloggens startsida

Moahaha

Inatt vaknade jag av att något fräste utanför mitt sovrumsfönster.

Moppeungdomen.

På nätterna här hemma har man trots värmen behövt stänga fönstren för att kunna genomlida en natt utan för många sovabrott tillföljd av de sommarlovsglada tonåringarnas tilltagna mopedaskapader och deras föräldrars uppenbara oförmåga att sätta gränser. Eller utegångstider.

Nåväl var var jag nu.

Jo det fräste som vanligt. Spelade ingen roll att fönstret var stängt. Moppeljuden trängde sig igenom ändå.

Jag låg och lyssnade medan jag tänkte på allehanda moppeförstörande metoder.

Tills ett nytt ljud bröt av mot de gamla.

Ett hostande och hackande.

Jomenvisst. Det var en av mopparna som gick i paj.

Så tråkigt sa jag, vände fram den kyliga delen av kudden. Och sov. Bättre än jag gjort på veckor.

Kommentarer
Ullrika

Jag dööör så bra!! Vi har en snubbe på gatan som envisas med att köra en gammal seg jefla vespa som aldrig startar ens på sjunde försöket och eftersom snubben börjar jobba mitt i natten åker han hemifrån i ottan och när jag vaknat av den där jämrans mopp.. öh, vespan en gång för mycket så har jag funderat på det där med socker i tanken. Fast det behövs nog inte för nu har den nog gått sönder på riktigt...! Och jag kan sova gott :D



ps. det var väldans va din Måns var lik riktiga Måns? det är ett vackert barn ni har i magen hörru!



ps igen. menar du att du varit i Ullared mitt i sommaren din tok. jeez... jaja. det är la så när man inte har stället om hörnet typ!

2011-07-12 @ 00:33:06
URL: http://ullrika.se
Elisabet

Haha! Gick det förresten ens att a sig in på Ullared mitt i sommaren?

2011-07-22 @ 14:05:37
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0