< Till bloggens startsida

Två födelsedagsbarn

Men till slut kom hon. Mitt lilla lilla barn. O så efterlängtad den 8 september. Och fick faktiskt samma födelsedag som sin farmor. Jag och karln min gick hela dagen innan och påminde varandra om att vi skulle skicka födelsedagskort till farmodern. När värkarna satte igång med dunder och brak så kom det där kortbestyret att hamna i skymundan och glömmas bort.

Vi konstaterade dock, när vi försent kom på vår bortglömning, att farmodern förmodligen skulle tycka att det var ”helt ok”.

Farmodern var inte helt oväntat ganska nöjd med den födelsedagspåringning som hon fick vid tio-snåret på morgonen den 8 september.

Jag tror det var en lyckad blandning av att sonen kom ihåg födelsedagen i sig och det faktum att han dessutom kunde frambringa nyheten om att det fanns ytterligare ett födelsedagsbarn, som gjorde susen.

Ett lyckat koncept så att säga. 



"De hära ska nog gå finemangens" tänkte Frikadellen och gör tummen upp.


Kommentarer
Inga Magnusson

Det är verkligen inte konstigt om Du inte hinner uppdatera bloggen så ofta nu. Fokus flyttar sig liksom när man fött barn och det till 100 %. Det

är säkert någon biologisk mekanism som slår till. Tankarna och hela känslolivet bryr sig bara om barnet. Allt annat blir oviktigt, det är som om naturen ser till att man helt ska prägla in den här nya lilla indviden.



Har det blivit något namn än? Eller arbetsnamn?

2011-10-06 @ 04:58:42
URL: http://inga.blogg.se/
Selma

Jag tror att ett barnbarn är den bästa presenten.

2011-10-06 @ 09:11:03
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0