< Till bloggens startsida

Äntligen kom snön till Götet!

Jag tycker för övrigt att det är helt swell att det äntligen... nejnejnej... ÄNTLIGEN kom snö till Göteborg.
 
Det brukar litegranna förhålla sig så här på bästkusten att om somrarna ligger maneterna tätt i viken, och om vintrarna ligger marken bar. Om somrarna blåser det trettongradiga vindar och om vintrarna likaså, för det mesta. Det är praktiskt ur klädsynvinkel, men rätt trökigt i övrigt. Tur att vi har Håkan Hellström, Lasse Kronér och en jädra känsla för ordvitsar.
 
Ja. Men så är det det här med instagram och facebook och allt varenuheter. Och så ba' alla fotar snödrivor, och ba' myyyz i pulkabacken osv osv osv. Och här i Götlaborg är det mer 'åh igår var det regn snett från sidan, men nu fräser regndropparna fram helt horisontellt, de va la änna skôj va?'.
 
Och så har man en liten klump i magen för att hela resten av Sverige verkar ha det så myzigt och själv får man inte vara med och leka.
 
Men så kom äntligen snön till Götlaborg igår.
 
GISSA om jag var snabb med instagram-filtrena?

 
Sådana här underbara bilder tar jag på instagram. Ni får gärna lägga till mig om ni vill. Frikadellen heter jag där! Ni får också gärna notera min redan-döda-julros i fönstret. Om ni vill.

Kommentarer
Inga Magnusson

Va roligt att Göteborg också har fått snö! Det är väl inte ens varje år antar jag, ibland blir det mest regn istället under vinterhalvåret gissar jag.

2012-12-05 @ 23:13:18
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0