< Till bloggens startsida

Mindgames

Min onge kör ngn typ av mindgames med mig tror jag.
 
Hon brukar köra ett par nätter av oavbruten sömn på varandra. Och just precis när man börjar bli normal (börjar komma ihåg vad folk har sagt till en, blandar inte ihop saker man drömt och saker som hänt på riktigt, ställer inte filen i tallriksskåpet eller försöker inte micra saker i kylskåpet längre <- OBS true story), precis när man börjar likna någon typ av människovarelse...
 
...då ba' mjehehehe (onskefullt bebisskratt). Och så bara hittar hon på att göra något helt annat på nätterna istället. Än att sova.
 
Inatt sov ongen i vår säng. Eller ett tag gjorde hon det. Sen satt hon en stor del av natten vid huvudändan och sjöng blinka lilla stjärna i egen tappning. Då och då stoppade hon ett finger i min näsborre och sa ett muntert men uppfodrande "mamma!".
 
Man tänker sig att ongen ska vara lite trött nästa dag efter en sån bedrift. Kanske lägga sig tidigt. Kanske blir man kompad? Ja? Snälla!? Nej. Nej?
 
Nej. Ongen är fortfarande uppe as we speak.
 
Början i bryta-ned-sin-mor-cykeln, för att sedan börja om med ett antal sovnätter. Det är så hon håller mig i schack. Mindgames I tell u.
 
 
Tur för'na att hon är så göllig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0