< Till bloggens startsida

Nya bottenrekord

Inatt föll temperaturen likt kristdemokratiska opinionssiffror och nådde denna vinters bottenrekord.
 
Eftersom jag inte äger någon termometer så kan jag inte uppskatta den  exakta temperaturen. Men imorse drog jag det kortare strået i kaffet-är-slut-du-får-springa-till-Ica-och-handla-nytt-nej-du-får-gå-nej-du-nej-du-osv. Väl ute konstaterade jag, på en skala från kallt till skitkallt, det vara askallt.
 
I afton ska vi på den där balunsen. Jag funderar på om man är världens äldsta 28-åring eller bara världens förnuftigaste 28-åring om man knallar på partaj i skidbyxor. Det ryktas om någon slags utgång senare på kvällen och men herregudars, det kan väll inte vara första gången någon krokar upp ett par thermosar på garderobsgaljen?

(Kanske inte, men möjligtvis med den kompletterande kryddan av Pliktapark-sand?)
 
 
Äntligen 1 dec. Det har varit julpyntat överentusiastiskt tidigt i detta hem. Skönt att träda in i den legitimima tingeltangelperioden och äntligen slippa skämmas för sin barnslighet.

JA till vinter.
Nej till att hela Sverige kan Facebooka om snödelir utom västkusten. Som vanligt.


Kommentarer
Anonym

Hej fin blogg :)
Snart är det äntligen jul, hihi!.
Har du några planer för veckan då? ^^

2012-12-01 @ 14:22:00
URL: http://www.lovingnovember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0