< Till bloggens startsida

Outfit på öppna förskolan

Jag vet inte hur det är med andra mammalediga (och pappalediga med för den sakens skull) men jag kan sakna sjukt mycket att ha en anledning att klä upp mig. Det var en av (givetvis många fler) grejor som jag gillade med att jobba på kontor. Det var en uppiggande känsla att få blåsa håret, måla mascara och knata iväg i prydliga kläder och känna sig piffig.

En snabb analys av min tvättkorg visar att den moderliga verkligheten omsätter en något mindre uppsättning kavajer och en något större volym av urtvättade gravidleggings, raggsockor och myströjor.

Därför har jag kommit att börja ta öppna förskolan på stenhårt allvar.

Men här råkar jag på ett bryderi. Problemet är att jag absolut inte vill verka övermejkad. Samtidigt vill jag inte låta en anledning att ta på mig någorlunda piffiga kläder glida mig ur händerna. (anledningen=träffa folk) Det hela leder till sjuuuuuk klädångest.

O så står jag där och dividerar bland klädhasorna och tappar helt och hållet känsla för att jag egentligen bara ska prata hårt vs. mjukt bajs, sjunga "ekorrn' satt i granen", dricka kaffe ur termos och hindra ongen från att peta i andra ongars ögon.

Men nu är jag i alla fall klar. Det blir ingen dagens outfitbild. Ni får helt enkelt föreställa er en Frikadell oproportionerligt uppklädd.

Men det blir en bild som avslöjar vad som plötsligt gett liv åt denna blogg.



Tada! En onge som kan sitta och leka själv!


Kommentarer
Anna

Åh! Du är tillbaka!! LYCKA!!! Jag har saknat dig! =)



Och tack för att du tycker Harry är fin! Han är vår lille bebis! Och din (riktiga) har ju blivit jättestor!!! =D

2012-03-20 @ 09:37:41
URL: http://barsine.blogg.se/
Anna

Det är ju super att du är tillbaka, bloggvärlden är inte den samma utan dig! =)



Och ja, lite likt är det nog. När jag låg på luftmadrassen i köket i natt vaknade jag en gång av att han gnagde på min armbåge (aja-baja) och då gick jag ut med honom. Nu däremot ligger han och sover...

2012-03-20 @ 09:44:47
URL: http://barsine.blogg.se/
Banana

Intressant. Jag pluggar för tillfället på distans och går mest hemma och såsar och känner också lite att jag vill ta alla anledningar till att piffa till mig. Piffa sig för att gå hemma liksom...Fast man kanske borde göra det och bli som alla glamourösa amerikanska hemmafruar. =P



Mango-mynta-tjofräs lät extremintressant, jag älskar mango. Är det en sås? En eferrätt? Tell me, tell me!

2012-03-20 @ 11:29:46
URL: http://khaltoanna.blogspot.com
Selma

Det där att hitta exakt lagom nivå måtte vara svårt i det sammanhanget.

2012-03-20 @ 13:50:25
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0