< Till bloggens startsida

Snart alldeles perfekt dag

Sjöfartsmuseet var... precis som det alltid har varit. Spännande hur man kan ha ett museum gåendes med exakt.samma.koncept.i.tjugo.år. Det känns som de hittat ett vinnande koncept och kör på det.

Å andra sidan kändes det rätt tryggt att veta att hur världen än ändras så kan man alltid komma tillbaka till sjöfartsmuseet och allt är precis som det alltid har varit. En liten bit av barndomen finns oförstört kvar bevarat.

Lite udda reminicande. Kanske.

Kidsen tyckte det var kanon. Två-å-ett-halvt-åringen sprang som uppvevad från akvarie till akvarie medan ett-halvt-åringen viftade uppjagat med armar och ben.

Man skulle kunna säga att det var en lyckad dag om det inte vore för att våffelbuffén utgått ur sortimentet.

Vilket är anledningen att jag tvingade min karl att tröststeka en hög pannkakor till mig, vilket han är i färd med att göra just nu.

Så om si-så-där en halvtimme skulle jag kunna tippa på att dagen ÄNTLIGEN känns fulländad.




- "Vad gör du?" Sa killen
- "Ingenting alls", ljög jag, då jag alltid blir lite generad när jag blir påkommen med att ta bilder till bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0