< Till bloggens startsida

Grekiskt lanande

Jag sitter just nu pau ett internet-cafe och kaenner mig en smula mallplacerad.

Sjaelv aer jag uppklaedd till taenderna dau jag och karln min taenkte prova pau en av de finare restaurangerna i byn. Runt omkring mig sitter en hoeg finniga grekiska tonauringar och lanar samt ropar "nu ska vi doeda grotttrollet" pau grekiska. Jag sticker ut sau att saega.

Jaja. Allt foer bloggen.

Vi har hyrt bil och snurrat runt oen. Igaur simmade vi i ett vattenfall medan jag frenetiskt sjoeng "de dansar som virvlar i ett vattenfall". Vi har chillat pau en grekisk surfarbar med massa grekiska "twenty-somethings" med foersoek till ansprauk pau att vara coolast i vaerlden. Idag har jag snorklat runt bland fiskarna igen, och fick syn pau en liten blaeckfisk. Den laug som baest och strackte ut sina armar pau botten och samlade ihop lite stenar som den drog ned under sitt bo under en klippa. Kanske planerade den att med dessa skapa naugot litet hemmasnickrat att skryta med infoer sina andra blaeckfisk-vaenner.

Det kaendes lite brutalt att en av dessa vaenner som baest hoell pau att smaeltas i min magsaeck.

Kommentarer
anne

Den smälter nog fint i dig!



Själv ryser jag och tänker på bläckfisksashimi....

2010-07-11 @ 20:23:55
URL: http://annnne.blogg.se/
Saga

Söt blogg! :)

2010-07-12 @ 08:11:07
URL: http://happystore.blogg.se/
Angelica

ballt att kunna checka av på listan i sitt liv med att ha sett grekiska ungdomar att lana. ;P

2010-07-12 @ 12:33:28
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0