< Till bloggens startsida

Frikadellen inredningsbloggar!

Små små koppar…

 

En kompis till mig kom på en sådan kreativ och rolig idé som jag bara var tvungen att bytea rakt av.

 

Hon hade istället för värmeljushållare, sin mammas gamla porslinsdockservis att ha ljus i hemma hos sig. Det stod alltså små söta porslinskoppar och lös runt omkring i hela lägenheten, och det var såååå rart.

 

När jag var på Holmens loppmarknad med Johanna (underminatak.blogspot.com) häromdagen så hittade jag, förutom ett utomordentligt fynd som jag skall berätta om och visa bilder på framöver, en otroligt söt liten kaffeservis.

 

Jag spred givetvis ut koppar runt om i hela lägenheten. Det mysiga med små söta blommiga porslinskoppar som ljuslykta är, att det tunna porslinet släpper igenom ljuset, så de på kvällen blir som riktiga ljus lyktor.

 

Nedan följer ett gäng bilder på mitt kopp-arrangemang, by day och by night.





 

 

Olyckligtvis tagna med min mobiltelefonkamera. Vi har en alldeles ypperlig professionell kamera hemma som jag lovar att jag skall börja bruka för mina inlägg…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0