< Till bloggens startsida

Tänk på barnen i Afrika...

Tänker man verkligen på barnen i Afrika?

Tar man verkligen verkligen in vilken fruktansvärd human katastrof det innebär när nästan 40% av befolkningen är HIV-smittad. Går det verkligen verkligen in i huvudet?

Du behöver inte titta på amerikanska katastroffilmer för det räcker med att slå på nyheterna, eller söka lite information på nätet.

40% av befolkningen HIV-smittad. Det är siffran som gäller för det land som är värst drabbat av HIV.
Anthrax, fågelsjuka, sars vad fan som helst, när vi jagar upp oss över potentiella faror som kan drabba vår trygga trygga sfär, så existerar det en fruktansvärd epidemi redan i världen. Men vi tar inte in det.
Klart vi tar in det. Jag sitter ju här ock förfäras och många med mig.

Men tänk om det verkligen, egentligen, skulle beröra dig eller mig. På riktigt? Om det verkligen verkligen skulle gått in i din eller min verklighetsuppfattning, och viverkligen påå riktigt med alla sinnen tog in vad som händer några timmars flygresa från oss. Hade du, eller hade jag varit lika lugna som vi är nu?

Oroat oss för skor, smycken, mobiltelefoner, rätt klubbar, rätt människor??

Hade vi verkligen det?


Humanrightswatch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0