< Till bloggens startsida

Dejt med fin-Sophia i Malmö

Idag var en stor dag.

Idag fick jag äran att träffa min härligaste Sophia som jag inte sett på många år! Sophia och jag dansade en gång i tiden balett i den stora staden Stockholm. Men så kom vi på bättre tankar, lade ned tåspetsdansen och styrde båda kosan mot våra hemstäder. Jag till Göteborg och Sophia till Malmö.

På ingen tid alls har så många år som åtta gått sedan vår gemensamma dansepok. Under dessa år har vi båda vuxit till stora starka tjejer. Vi har samlat akademiska poäng, vi har flyttat hemifrån, vi har rest runt i världen och vi har båda funnit våra livspartners. Sophia har till och med lyckats få en förlovningsring på fingret och ska gänga sig i oktober.

Och. Vi är båda bloggerskor.

Sophia är en bröllopsbloggare. Men inte en vanlig sådan. Det är inget rosa-rysch-pysch-gullegull-bröllopsbloggande utan alldeles fantastiskt finemangigt, underfundigt, kreativt bloggande. Bröllopsplanerandet fungerar som grund och utgångspunkt men bloggen bjuder vidare på sprakande färg och festlighet som inspirerar i livets alla skeenden.

Sophia är en bloggare av dignitet och hennes bloggfotande är inget undantag. Min lilla hobbykamera bleknade förskräckt i blotta åsynen av Sophias gigantumkamera enormus.



Så här käcka är vi.

Jag rekommenderar varmt ett besök hos Sophia och ni hittar henne HÄR.

Nu sitter jag på ett tragiskt försenat tåg i riktning Göteborg. Alla toaletter är trasiga, eluttaget till datorerna funkar inte i min vagn och konduktörerna är svettiga och stressade.

Som grädde på glassen eller topping på moset har vagnen begåvats med ett gäng överförfriskade skånska pågar som förgyller resan genom att utstöta gutturala läten ur vilka jag uttyder: Vi ska ragga töööööööseeeeer… Geeeee maj blannevann till groooooggeeeeen… Krööööökaaaa... Heeeeelsiiiingboooooorg!!

Imorgon börjar åter arbetslivet efter två veckors ledighet som försvann i en nysning.


Kommentarer
hugan

nämen HU! kan ingen kasta av de där ohyfsade människorna?!

Å så klart din vännina var tvungen att visa ringen på bilden...Får man inte alltid en liten käftsmäll av de beringade medsystrarna så säg?



Nåväl, trevligt för er att träffas, att ni kommit er en bit på vägen i livet!

2010-07-18 @ 19:55:47
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
anne

Och du smockade i dig allt ditt fika bröd och det gjorde inte Sophia!

2010-07-18 @ 20:57:45
URL: http://annnne.blogg.se/
EmilyStrange

har säkert sagt det förr, men du ärhimla snygg i det blonda håret! det passar dig bra :)

2010-07-18 @ 22:02:30
URL: http://www.emilythestrange.se/
Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlings intresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-07-19 @ 14:25:34
URL: http://millahoman.blogg.se/
sophia

Ellen du är för fin! dina ord... tack! Snart (imorgon) kommer du upp på bloggen =) <3 Det var underbart att träffa dig. & utan att vara överdriven... jag saknar dig redan. hugan: det där är min plastring... som jag köpt för fem spänn eller nåt. & anne fikabröd? nänä det var bakelser! Emily håller med dig gööör snygg i den färgen är hon=)

2010-07-22 @ 02:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0