< Till bloggens startsida

Söndagsångest.

Nu är de där två små putte-fnuttiga mini-fliniga dagarna de kallar helg snart till ända. Fem gigantiska arbetsdagar tornar upp sig och väntar på att betas av. Morgonrutiner och kvällsrutiner väntar på att återtas, väckarklockor ska ställas, tider ska passas och lunchlådor ska fyllas.

 

Lilla dumma karln som så nyss kom hem har redan dundrat iväg för att återigen arbeta utomsocknes och lilla jag sitter hemma med katten och känner mig sorglig.

 

Allt det där man inte hinner med hela veckan skulle ju avklaras under helgen. Det skulle tvättas och strykas och vikas och plockas in och plockas undan och dammsugas och moppas och pratas och umgås och ätas och drickas och sovmorgonas och filmtittas och naturvandras och fånga dagenas och slappas och spontanas

 

Och poff var det plötsligt slut. I en liten snytning var helgen borta och mina storartade projekt verkade aldrig hinnas med. Ändå är jag alldeles slut och skulle behöva en helg att vila mig från helgen.

 

Söndagsångest?

 

Ja.


Kommentarer
Carro

Har också en jädrans söndagsångest! Den här veckan kommer bli seg, men det är bara denna veckan kvar, sen jädrar är det semester! :D

2010-07-25 @ 21:46:36
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0