< Till bloggens startsida

Frikadellen goes inredningsblogg

Jag är för det mesta inte helt med på själv vad jag är ute efter när jag inreder mitt och zambons hem. Min zambo klagar mellan varven på att han allt som oftast inte får vara delaktig i mina inredningsupptåg. Men eftersom jag upplever honom som en klassisk nej-sägare som bara vill sätta käppar i hjulen för mig, så kör jag på konceptet, möblera om först, be om ursäkt sedan.

Jag är, förutom fullkomligt inrednings-schizofren, dessutom en hejare på att låta tradera vara plattform för mina infall. För ett tag sedan slutade det hela i att jag plötsligt ägde tre speglar, vilka jag egentligen inte hade någon nytta av.

Mest av allt behövde jag en helkroppsspegel till sovrummet. Eftersom jag hade en bunt mindre speglar så citerade jag Cajsa Warg, och sa "man tager vad man haver", och staplade helt sonika två speglar på varandra:



Borstarna är också ett traderafynd. Jag hade någon tanke om att de skulle ligga dekorativt i hallen och skapa en lantlig shabby chick-stil. Men med tanke på att ingenting annat i hallen är shabby-chick så fick de hamna lite dekorativt under speglarna istället.


Kommentarer
Mia

jag gillar det schizofrena och personliga. och det är superfina grejer du visar upp :) blir också lite betagen av prickarna i din bloggdesign.



ha en fin dag!

2010-05-15 @ 12:17:25
URL: http://www.menmia.se
emilystrange

ohh..jag gillar speglarna skarpt!

2010-05-15 @ 12:32:38
URL: http://emilystrange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0