< Till bloggens startsida

Frikadellens fredagsmingel med Lucy Liu

Igår skulle jag ha trampat trappmaskin och lyft tunga saker. Men så kom zambon och ville äta Libanes, och det var ju omöjligt att tacka nej till. Så hipp som happ satt jag och tryckte i mig ett gäng orientaliska smårätter, och tiden verkade liksom leva sitt egna liv. Helt plötsligt var klockan görmycket. Jag skulle träffa Lucy, fick lägga benen på ryggen och gymmet fick stryka på foten.

Jag som hade planerat att stega in, sätta mig nyduschad och bredbent vid bordet, sippa på en proteindrink och stryka över mina tribal-försedda brunbrända triceps samt berätta hur mycket jag tar i bänkpress.

Men så blev det alltså inte.

På vägen mot Vasastan ringer dessutom Lucy och bekänner att hon är några minuter försenad. Lungan sa jag, jag kör hotellbar. Med hotellbar i menas att man likt en singelresande, världsvan och fascinerande kvinna låter sina långa benen dingla från barstolen, fullständigt bekväm med att sitta själv i en bar och spana ut över folkmassan.  Jag såg framför mig hur jag skulle glida in, skutta upp på en milshög barstol, beställa in något fruktigt och bubbligt och omge mig av ett moln av mystik..

Så blev det inte heller. Jag traskade in. Och insåg att jag inte har varit ute på e-v-i-g-h-e-t-e-r. Det har uppstått en hel bunt nya människor i Göteborgs uteliv, som är alla födda efter berlinmurens fall. Ett gäng blonderade, platåbalanserande unga damer lät sig imponeras av dörrvaktens diamantförsedda öron och bartenderns tatuerade visdomsord (på latin eller spanska) på underarmarna. Jag själv kände mig som en obekväm morsa, och klistrade mig mot panelen och väntade mycket besvärat på att Lucy skulle droppa in. När Lucy äntligen var på plats kändes allt bättre.


Hon är allt bra min Lucy.





Jag försöker få till den glamorösa looken.



Jag försöker igen.



Lucy lyckas bättre. Tur att jag har henne.


Kommentarer
Da Sword

SV: Tack :)

2010-05-09 @ 18:27:44
URL: http://dasword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0