< Till bloggens startsida

PjuckS

Jag har blivit påhoppad igen! I LOVE IT!

Vederbörande är Anonym (som sig bör när man hoppar på någon på nätet) och rättar min grammatik vad gäller mitt användande av slangordet PJUCK!




Jag är öppen för all kritik, men ovanstående måste jag bestrida. Jag håller inte med dig, anonyme läsare, därför att:

a) ...ordet pjuck inte är korrekt svenska. Det är ett slangord och lever utanför lagen. Det borde kunna användas hur som helst.

b) ...skulle man ändå tillämpa den svenska gramamtiken så är det givetvis en pluralisform som borde användas, dock ser jag ingen logik i att man ska använda engelsk grammatik! Pjucks? Då är fransk grammatik lika logiskt! Les pjuckes?

c) ...eftersom jag pratar svenska, så torde pluralisformen istället vara Pjuckar (Pjuckor?)

Så ok.

Jag har köpt nya pjuckar. Jag är jätteglad för dem.

Pjucko.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0