< Till bloggens startsida

Varvet

Det verkar som det var någon typ av maratonlopp idag. Göteborgsvarvet tror jag det kallas.

Det blev jag varse om när jag promenerade till Inès idag.

På håll började jag ana att något var på gång när jag såg det här:



I bakgrunden har vi en mängd människor som pinnar på som vetvillingar. De ska bestämt följa en blå linje, och de ska göra det idag. I förgrunden har vi två deltagare som verkar ha vikt av för att käka korv. Bra gjort.

Suckers tänkte jag. Spring ni på i värmen. Jag ska minsann gotta mig i solen i parken utanför Inès hus.

Något längre fram på min promenad insåg jag att maratonvarvet inverkade menligt på min promenadväg. Jag fann mig vid ett brusande hav av springande, flåsande, tanter och farbröder. Jag var på ena sidan loppet. Glass-sessionen med Inès var på andra.



Det var farligare än vad det ser ut.

På andra sidan hade en liten familj öppnat upp ett minikafé utanför sitt lägenhetsfönster för att utfodra andra flanörer som råkat i samma knipa som jag. De som fastnat på andra sidan alltså.




...men jag kom över till slut.

(snipp, snapp, slut)

Här är Inès föresten:

  

Kommentarer
emilystrange

Hahaa! det där var jag med om förra året. stod i vasastan och skulle bara ta mig över till andra sidan gatan för att komma hem, men fick vänta i 45 min!!! helt jävla otroligt, jag kom bara inte över.



förresten visste inte att du bor i gbg, dit flyttar ju jag snart. var ngnstans bor du? :)

2010-05-22 @ 22:00:50
URL: http://emilystrange.blogg.se/
Carro.

haha, det är inte lätt alltid! ;)

2010-05-23 @ 11:45:28
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0