< Till bloggens startsida

Frikadellen i restagen.

Min lilla moder fyllde nyligen en hemlig men jämn siffra. För att fira detta ordentligt så tog morsan i från tårna.

- Jag bjuder på en vecka på Kanarieöarna! All-inclusive! tjoade morsan för full hals.

-Tjoho, sa hennes tre barn, deras partner och hennes minderåriga barnbarn.

Sedan drog alla fram sina späckade almanackor och försökte febrilt hitta en vecka där alla kunde ta ledigt samtidigt. Eftersom det visade sig omöjligt (nähä?) att koordinera åtta vuxna arbetande människors ledighet att kunna infalla samtidigt så fick vi till slut överge planerna på att åka till Kanarieöarna.

Modern kom dock fram till en alternativ lösning som ändå kunde inkludera parasoll-drinkar och bad, men i weekend-format och lite närmre rent geografiskt.

Därför ska hela familjen Frikadellen (Gammelmor och Gammelfar Frikadell, Käcka Storasyster Frikadell med Frikadell-partner och minderåriga Bäbis-Bella Frikadell, Käcka Storebrodern Frikadell med Frikadell-partner samt undertecknad med min alldeles egen sambo Frikadell) baxa sig in i en stor fet Stena-färja i eftermiddag, fraktas need till Fredrikshavn, ta in på badhotellet "the Reef" och åka rutschbana tills vi blir vimmelkantiga!

Notera gärna att det minderåriga barnet är blott ett och ett halvt år gammalt. Man kan därför misstänka att den största badentusiasmen som drivit detta projekt framåt ligger hos de vuxna individerna.



I detta vattenfall skall jag bada.


Kommentarer
ida

Jahaa. Nu fattar jag då ja.

2010-11-26 @ 11:28:29
URL: http://idalinns.blogg.se/
ullisar

min kompis har varit där! det var galet skoj sa hon! - men jag vidarebefordrar tipset: öronproppar :) fast nu är tipset för sent kanske?



tjo!

2010-11-26 @ 20:26:15
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0