< Till bloggens startsida

Uppdatering!

Härmed konstateras det att det sker något så ovanligt som en UPPDATERING av Göteborgs, kanske Sveriges, möjligen världens segast uppdaterade blogg.

Upphovsmakerskan av bloggen i fråga har ju som bekant blivit förälder. Vilket kan vara en bra förklaring.

Tidigare var främsta anledningen till mitt sega engagemang en graviditetsutmattning i kombination med heltidsjobb. Därpå var ursäkten en definitiv graviditetsutmattning till följd av enorm kroppshydda. Detta följdes av den slutliga graviditetsutmattningen som egentligen främst berodde på den tilltagande bitterhet det innebar att gå över tiden 10 dagar.

Jag var bitter.

Jag ventilerade min bitterhet till viss mån här på bloggeriet, men jag måste bekänna att om någon blev trött på mitt klagande så var det jag själv. Och troligen även en hel del andra.

Detta gjorde att jag till slut inte orkade skriva mer om'et. Eftersom jag bara drog hemma och väntade på att förlossningen skulle sätta igång - vilket alla runt omkring mig bedyrade skulle ske NÄRSOMHELST - hade jag mycket svagt med annan inspiration vilket försvårade skrivarprocessen.

Mestadelen av väntan bedrev jag genom att plöja igenom samtliga säsonger av Mad Men samt att skapa några tragiska virkningar.

Men till slut kom hon faktiskt. Men mer om det i nästa inlägg.

Cliffhangrar...



Frikadellen kom till slut till förlossningen. Och lyckades le sig igenom en värk. Allt för kameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0