< Till bloggens startsida

Flax i tillvaron

Dottern satt med sin allra ill-rödaste ta-i-min och värpte på vad som verkade vara årets bajsbomb.

Jag och karln satte omedelbart igång tävlingen den-som-kan-leverera-flest-argument-till-att-det-är-den-andres-tur-den-här-gången. Jag vann. Men endast under förutsättningen att nästa blöja var min.

Ett par minuter senare kommer karln ut med en nybytt onge på armen och konstaterar att detta minsann nog var hans lyckas dag. Att han nog skulle köpa sig en lott.

Det var bara en kisseblöja! Utbrast han triumferande.

Ja. Man lär sig att uppskatta det lilla. Så här i småbarnstider.

Ps. Vi är on the road söderut


Kommentarer
myaraq

vilken luring!



glad påsk förresten!

2012-04-06 @ 16:53:23
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0