< Till bloggens startsida

I-landsproblem

Idag upptäckte jag något obehagligt.

Varmvattnet är borta.
Puts väck. Icke-existerande. Som en god vän som man inte förstod att uppskatta förrän den försvann. Skruvar man på varmvattenkranen kommer inget annat än isande kallt och ondskefullt vatten.

Så jag ringde fastighetsskötaren. Fastighetsskötaren drog en suck, som skvallrade om att detta inte var första gången idag han fått denna nyhet, och meddelade att felsökning var på gång och det hela strax skulle var avhjälpt.

Så kom karln hem. Han hoppade glatt in i duschen och tvagade utan problem kroppekakan ty nu var varmvattnet i full rullning. När jag som näste man på tur tågade in i duschen hade kallvattnet lite lägligt återfunnit sig i varmvattenrören.

Nu är det som så att detta återinträffade när klockan slagit efter-fastighetsskötarens-arbetstid. Så jag fick göra som på gammelmormors tid och värma vatten på spisen som jag sedan fick dutta bort den värsta ofräschheten med.

Och så slog det mig nyss att klockan inte bara slagit efter arbetstid – utan också helg!

Ja. Detta är så klart ett lyxproblem utan dess like. Folk kokar ju badvattnet i större delen av världen. Det är ganska få som har den ynnesten att man kan få vrida fram en laddning lagom ljummet badvatten direkt ur kranen. Men ja. Lite segt är det.

Jag en helt annan dag. Relevans - ingen.

Ok. Jag kanske tyckte att jag blev lite schnögg. Men annars. Relevans = noll.


Kommentarer
Banana

I-landsproblem eller inte, jag känner igen frustrationen. Det har hänt två gånger här att vi blivit utan varmvatten, såklart precis när jag kände mig dusch-sugen. Och man blir arg och sedan skäms man och blir arg på sig själv för att man är så bortskämd.



Hehe, ja jag tänkte att folk kanske skulle reagera på min rubrik. Det hade ju varit hemligt av mig att inte avslöja något på bloggen förrän i vecka 36. Skulle aldrig kunna hålla mig så länge.

2012-04-13 @ 21:46:54
URL: http://khaltoanna.blogspot.com
Marie Öberg

Åh, jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Just nu är min längtan efter riktig vår och framförallt (för-)sommaren enorm! Att få se hur små, små ljusgröna blad slår ut på träden och den där doften man kan känna när allt börjar grönska..så underbar! :)



Tack för ditt inlägg!

Hoppas du fortsätter läsa min blogg! :)



Kram / Marie.

2012-04-14 @ 08:46:28
URL: http://www.marremedmera.se
myaraq

åh. kallt vatten är verkligen ondskefullt :(



2012-04-14 @ 13:29:37
URL: http://myaraq.blogg.se/
FIA FIT

Men det är ändå så jobbigt när det inte finns varmvatten. Bara för att man är van vid att ha det där när man vill.



Min syrras kollega tog emot en flyktingfamilj en lördag. Sent på kvällen. Hon visade dem deras hem och allt och skulle möta upp dem igen på måndagen. Då såg familjen helt förtvivlade ut och talade om att de inte druckit vatten på hela dagen eftersom kvinnan glömt att visa vart brunnen fanns.



Min syrras kollega skämdes. Hon hade glömt att visa kranen och hur den fungerar... och det gav henne perspektiv på vårt lyxiga liv med kranvatten och allt.

2012-04-15 @ 20:16:12
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0