< Till bloggens startsida

Inför campingen

Ett viktigt inslag i förberedelserna inför campingtrippen är att få ordning på blogg.se-appen. Så att jag kan livesända på plats so to speak.

Jag har länge och väl ignorerat att ta reda på vad iOS är för något, varje gång mobilen har gnytt om det har jag bara låtit bli att göra vad som nu skulle göras men krävde detta -vad-jag-inte-vet-vad-det-är.

Men när nu blogg.se började be om det för att överhuvudtaget lyfta ett finger, insåg att jag inte längre kunde negligera behovet.

Det är ju i vanlig ordning rätt krångligt att orientera sig i tekniken tänkt att göra våra liv enklare. Jag har hört att mobilerna passar på att göra sig av med appar, bilder, telefonnummer och annat man håller kärt när man uppdaterar. Så innan jag kan uppdatera så måste jag göra en back-up. Och sen så måste jag ladda ner iTunes för att få skiten att funka.

Det hela började med att datorn släckte ned när jag skulle ladda ner själva iTunes, för att vägra fungera ett par minuter. Något illavarslande.

Och så ska jag ju packa själva campinggrejorna också så klart. Men viktigast kommer först i alla lägen.

Stay (i)Tuned.

Det finns ingen hejd på mig och min vitsighet tänker ni nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0