< Till bloggens startsida

Nytt äventyr!

Om en stund ska vi baxa ner två vuxna, en onge samt en triljon väskor ner till bilen för att sedan dra iväg på nya äventyr inför sista semesterveckan.
 
Eller, formellt min killes sista semestervecka, jag är ju mammaledig. Men karl hemma = två armar till = sovmorgon varannan morgon = totally semester även för yours truly.
 
Jag har laddat inför resan till max. Huvudet är fullt av texter till låtar såsom: "nyss så träffade jag en krokodil" till "ketchup ska prutta". Väskan är full av majskrokar och skramlande leksaker. Mobilen är laddad och teletubbies-youtubklippen är redo.
 
Det är någon som behöver underhållning nonstop. Ni får gärna lägga energi på att gissa vem.
 
 
Häromdagen klädde jag ut mig till Rockabilly-tjej innan jag gick ner på stan. Det har i och för sig ingenting med innehållet i detta blogginlägg att göra, men så här såg jag ut.
 

Kommentarer
Selma

Schnyggt även det. Tänk att jag minns fortfarande den förundran jag kände när den första "efter barn"-bilresan utan gnäll eller tjat kom. Magiskt...

2012-07-30 @ 10:32:45
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Inga M

Rockabilly är helt rätt och trendigt! Hur är texten till ketchup kan prutta? Och vad är det för melodi, antar att det är nån känd? Den där med krokodilen har jag gjort tusentals gånger med elever och de älskar den.

2012-08-01 @ 09:33:00
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0