< Till bloggens startsida

Tina Fey

Generellt sett, när det kommer till att skapa humor, så är det män män män som gäller.

Jag vet inte när det händer. När killarna får all den där platsen de tar.

 Om det är under uppväxten som killarna uppfostras att få ta plats och vara roliga, eller om det är normen i showbiz, att det är killarna som i större grad får komma fram och sätta pränt på humorn.

För det är så gott som alltid män som gör humor. Det är så vanligt att man till och med inte reflekterar över det speciellt mkt.

I filmen Date Night (som jag o karln min såg igår på vår... ...date night...) så kör Steve Carell och Tina Fey en humorduo, som är fullkomligt lysande i timing o allt. Filmens handlig hade blivit extremt löjlig om timingen bara hade varit lite annorlunda, eller om det hade varit andra skådespelare.

Men med dessa två blev den helt perfekt. Grymt rolig film, den roligaste på länge!

Den som framför allt bar filmen var Tina Fey.
Jag har sett henne innan, framför allt i hennes Sarah Palin-imitationer.

Men igår blev jag frälst. Hon.Är.Sublim.

Jag blev nästan kär.

Jag vill färga håret brunt och skaffa glasögon.

Tina Fey är min idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0