< Till bloggens startsida

Blogg-biten

Ledig dag nummer två. Imorgon är dock det roliga över. Då skall jag traska upp klockan 05.30 för att hinna ta 6.42-tåget till den stora staden Stockholm. Tre dagars jobb är uppe väntar, och sedan tuffar jag ned till västkusten igen lördag morgon.

Det är tydligen ett rätt så känt par som gifter sig däruppe. Jag hade planer på att hänga kvar för att titta på kortégen, men kom vid närmare eftertanke på att man ser mer hemma på TV:n. Götlaborg är ändå bäst i alla lägen.

Har nyss avnjutit förmiddagen hemma hos Käcka Storasystern och lilla Bäbis-Bella. Käcka Storasystern radade upp senaste shopping-fynden på sängen och diskuterade ivrigt hur de nya plaggen skulle kombineras. Stora-syrran slängde ur sig uttryck som "Dagens" och "Note-to-self". Det visade sig att stora-syrran har börjat läsa modebloggar.

Samt även min blogg.

Systern konstaterade att hon nu kommit på vad bloggandet egentligen handlar om. Det handlar om att jaga antalet unika läsare, bloglovin'-prenumeranter samt länkningar till och från andras bloggar. Skrivandet är av sekundär betydelse.

Jäpp. Huvudet på spiken. Bloggandet är för bekräftelse-omanen vad sprutan är för narkomanen. En motorväg till belöningscentrats alla kickar samtidigt.




Jag och katten


Kommentarer
Selma

Lite så, men visst finns det också en tillfredställelse i att ibland formulera något men funderat på och komma lite längre i tankarna med andras hjälp.

2010-06-15 @ 16:21:38
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
carro

man ser LÄTT bättre hemma i soffan minsann! :)

2010-06-15 @ 18:37:22
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
anne

ÅH!



Vilken smart syrra du har!

2010-06-15 @ 19:40:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Myaraq

MMm...



sjukt trött på bloggpisset nu.Känns som min tid är kommen. tiden då jag slutar låtsas vara rolig.

2010-06-16 @ 14:54:34
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0