< Till bloggens startsida

Frikadellen ger ringar på vattnet.

En vän berättade nyligen för mig hur min blogg hjälpt henne till gratis hårklippning.

För ett tag sedan skrev jag om min latenta lugg-bulimi och lugg-anorexi. Min vännina berättade hur hon hos frisören återgett innehållet i mitt inlägg, och med stöd i detta lyckats argumentera sig till gratis lugg-underhåll.

Argumentet löd "om jag inte får professionell hjälp och stöd så bär du ansvar för att jag utelämnas till ett ohälsosamt lugg-beteende."
 
Det tog skruv och med detta går hon alltså var tredje vecka och får luggen gratis ansad i perfekt hälsosam längd tack vare min blogg. Och gratisklippningarna uppväger den ursprungliga kostnaden för frisörbesöket med råge.

Nu uppmanar jag alla mina läsare att göra det samma. Ta inte luggen i egna händer. Våga stå pall inför lusten att hänge sig åt ett ohälsosamt amatöransande av luggen.

Jag är övertygad att ringarna på vattnet sprider sig, och att detta är början på en ny folkrörelse och en strålande framtid.




Frikadellen i en av sina många ohälsosamma lugg-faser

Kommentarer
Angelica

haha borde allt ta och testa det där! Mina luggklippningar blir aldrig rikigt bra...

2010-06-29 @ 21:59:24
URL: http://mataduvor.blogg.se/
anne

Min lugg är sällan så där anoretisk...snarare bulimisk...som jag! :)

2010-06-29 @ 22:31:56
URL: http://annnne.blogg.se/
Myaraq

Waaaaah!



Jag kan inte bestämma mig. Lugg. Inte lugg. Lugg. Inte lugg.

2010-06-29 @ 23:05:14
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0