< Till bloggens startsida

Frikadellen förklarar sig

Jag skriver ju jämt och ständigt att jag minsann ska bli en bättre bloggare. Sen smattrar jag på med fyra fem inlägg på kort tid. Sen lägger jag av. Igen.

Det är SVÅRT att vara bloggare när man så sällan har hjärnan för sig själv. (Läs hjärnan bollas lätt och käckt mot allehanda väggar och ting av liten liten bebis).

Jag har sedan länge varit en ganska så dålig bloggare - trots att jag inte vill! Först började det med att jag fick ett nytt jobb. Jobbet innefattade en del resande kors o tvärs genom landet, en hel del tankeverksamhet och en och annan övertidstimme. När jag kom hem om kvällarna så kände jag bara BLÄ när jag såg en dator. Inspirationen var inte på topp som ni förstår.

Sen blev jag på smällen. Jag jobbade fortfarande görmycket och hade nu dessutom ett litet sprattlande väsen i magen vars liv och leverne gav upphov till en hel del oroande och ännu mera googlandes den lilla fritiden jag hade till övers. =Inte så mycket blogging då heller.

Sen slutade jag vara på smällen och blev mamma istället. Då fick jag en bebis som förutom att vara fullkomlig på alla sätt och vis dessutom var en hejare på att amma sin moder till bristningsgränsen. Jag ammade och ammade och ammade. Min kille fick ibland till och med mata mig. Behövde jag gå på toa gjorde jag det till ackompanjemang av en vrålande bebis. Som ville ammas.

Sedan har bebisen varit en oerhört trevlig bebis på alla sätt och vis. Dock en bebis som ogärna sover långa stunder på dagarna samt en bebis som gärna släpas runt på så mycket som möjligt. Min bebis är underbar så att det räcker och blir över, men missa en chans att få användning för sin mamma, det gör hon inte.

Jag vill verkligen bli en bättre bloggare. Jag vill bli en sån där bloggare som jag var förut, en sån som uppdaterar två gånger om dagen. Men det går verkligen inte. Jag vet inte hur jag ska bete mig eller förhålla mig alls till den här bloggen längre. Jag behöver fixa lay-outen, jag behöver bestämma inriktning och framförallt - jag behöver uppdatera oftare.

Mig veterligen figurerar en rad bloggerskor där ute som båda är mammor och sköter bloggen på ett alldeles förträffligt vis. Men hur gör de? Kommer jag bara på deras magiska hemligheter så är jag game och tillbaka till den jag en gång var. Eller så ger ni mig asbra tips som jag kan förverkliga.

Så är jag game igen.

För övrigt så tycker jag att en bra bloggare fattar sig kort. Det har jag inte gjort här. Men jag är ju uppenbarligen inte heller en bra bloggare.



Här har jag inte låtit ongen stoppa mig dock.

Kommentarer
Smugglosmurf

Alltså, seriöst, det där med "bebisar sover i snitt 16-20 timmar om dygnet i början". Vem händer det? Min bebis sov förbaske mig inga 16-20 timmar! Hon ÅT däremot 16-20 timmar om dygnet. Kan de ha skrivit fel kanske?

2012-05-03 @ 22:05:42
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Selma

Det där med att bebisar sover 16-20 timmar per dygn i början. Jag tyckte mer att det var jag som då nyförlöst som behövde den sömnen. Äh, blogga som du hinner och vill. Tänkte du dig inte bloggen som levebröd räcker det. Jag kommer fortsätta att titta förbi när jag hinner. Hellre här än hos de "duktiga" bloggerskorna.

2012-05-05 @ 07:12:09
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Ullrika

Tycker du är en grym! Och ehum, jag är kass jag med. På att blogga alltså. På att vara förälder är jag ungefär lika bra som alla andra? Hoppas jag...



ps. du får inte blogga mer än max ett inlägg om dan annars hinner jag inte med!

2012-05-07 @ 00:01:43
URL: http://ullrika.se
Karin

Wow vilka ursäkter! Själv har jag släppt det där med att ursäkta mig för dåliga uppdateringar och accepterat det faktum att jag aldrig blir någon blondinbella eller kissie.



Angående boken så nej nej. Det här en en triologi i samma anda som hungerspelen och Twilight. Inte för att jag någonsing gillade Twilight, och det är mindre romantik och utspelar sig i Sverige... Men inget übernördigt för en gångs skull!

2012-05-10 @ 10:36:00
URL: http://bkarin.blogspot.com
myaraq

Jag är inte heller "bra". Men jag är vad jag är och jag skriver när jag skriver.



Och jag har SAKNAT dig.

2012-05-13 @ 10:00:51
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0