< Till bloggens startsida

Frikadellen matbloggar!

Alex är på representationsmiddag.

Han käkar pizza hos en killkompis till mig vars lägenhet han ska renovera.

Ovetandes om detta köpte jag en påse gnocchi på Aldardo som jag nu fick häva i mig själv.

När jag au paira-ade i Paris var gnocchi, kokta, sedan stekta med bacon det bästa barnen visste. Och deras
au pair också.

Gnocchisarna blir aldeles krispiga på utsidan. Inga kryddor eller salt. Bara lite salt i grytan när man kokar gnocchisarna.

Kasta i dem när vattnet kokar, och när de flyter upp är de klara. Det går ungefär på en nanosekund.

Och sedan vips i stekpannan där manr edan börjat steka baconen så den är full av gött baconflott.


På Aldardo köpte jag också en flaska onödigt dyr italiensk läsk med mintsmak...



...som syns i bakgrunden.

Inser att bilden inte gör rätten rättvisa, men jag försäkrar er, detta är su-u-u-u-uper gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0