< Till bloggens startsida

To do:s


Efter en mkt hektiskt period så har vissa saker fått hamna i skymundan. Nu skall jag ta tag i det där som legat o kliat sedan länge.

Nedan följer en lista på saker som jag tänker reda ut, kommer inte med nödvändighet att punktas av i kronologisk ordning dock.
 
1) Sälja soffan Här har viktiga steg tagits, ikväll avgörs det, kommer soffan bli krängd på första försöket?

2) Köpa ny soffa. Helt klart beroende av punkt ett, både av ekonomiska skäl som av utrymmesskäl.

3) Blogg-layout. Vissa steg har tagits i rätt riktning. Men jag bör göra det hela lite coolare, lite intressantare. Dessutom måste jag bli vän med Blogglovin' o allt vad det heter så folk lättare kan få uppdateringar...
 
4) Fotoalbum! 90-talister som aldrig sett annat än sladdlösa telefoner, kameror i apparater som inte bara är kameror, och digitala fotoramer, tänker ju så klart på fotoalbum på nätet. Men jag menar något så träigt som att klistra in analoga foton i analoga album! Men så är jag närmre 30 än 20 numera...

5) Trädet. Det finns ett träd på en vägg hemma hos oss, som jag målat på fri hand i ett ryck av sinnesrubbning. Detta träd har länge skrikit efter att omarbetas, och det är hög tid att jag tar tag i detta.

6) Trädets baksida. Trädet sitter på en vägg som min sambo har monterat upp. Den andra sidan har ingen prydnad alls, och det är dags, tycker jag att något händer där. Därför har jag beslutat att köpa samt hänga upp ett klädsamt tyg, för det tycker jag är tufft.

7) Gardiner. Att vi har bott i snart ett och ett halvt år utan gardiner tycker min mor är skandal. Jag håller inte med i så starka ordalag, men jag kan instämma i att det nog är dags att hänga upp några dekorativa tygstycken för fönstren.

8) Möblera om. Jag är trött på hyllor i vardagsrummet med spräckliga bokryggar. Hyllorna ska väck, in i sovrummet så man slipper se dem hela tiden.

9) Förvaring, förvaring, förvaring. Vårt hem lider av dåliga förvaringsmöjligheter. Detta måste det bli ändring på.

10) Vintern ut, sommaren in. Det är nog helt ok att bära ned termobyxor och ylletröjor i källaren nu. Det finns ett gäng av den kalibern som skulle kunna rensas ut för de närmaste 5-6 månaderna.

Jag kommer att beta av dessa punkter och rapportera om resultaten.

Kommentarer
MJ

Who cares about what you have to do at home?

2010-04-13 @ 17:30:51
Frikadellen

Du uppenbarligen eftersom du både läser samt tar dig tid att kommentera.

Kram

2010-04-13 @ 17:46:35
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0