< Till bloggens startsida

En Award

Söta konstnärliga Angelica gav mig en award. Tack fina du!

Blogg-världen går ofta ut på att man ska smutskasta andra, gärna andra bloggare. Man ska överösta varandra med spydigheter för att både framhäva sig själv, förlöjliga den andre samt även med lite flax lyckas såra den andres känslor på riktigt.

Sen finns det en annan trend i bloggandet. Istället för att skrika och bråka finns det en fantastisk skara bloggare som istället läser, uppskattar och lever sig in i varandras bloggar. Man bryr sig om, stöttar och peppar. Jag har i mitt bloggande stött på flera sådana. Fina Angelica, som dessutom är en fantastiskt duktig konstnär, är en sådan.

Jag tar tacksamt emot min award. Jag tar dessutom uppdraget awarden för mig sig på allvar.



När man får denna ska man kopiera av bilden och lägga den på sin blogg, länka till den bloggare som man fått awarden av, skriva 7 intressanta saker om sig själv och skicka vidare till 7 andra bloggare.

Jag ger min award till sju bloggare som på olika sätt har peppat och stöttat mig eller andra i bloggandet!

Fröken Tak, Sophia, Anne, Myaraq, Pannkakan, Mia och Karin.

7 intressanta saker om mig? Detta förutsätter att det finns 7 intressanta saker vad gäller mig över huvudtaget!
Det blir 7 saker som ni kanske inte visste om mig istället! 

1. Jag har dansat klassisk balett i tolv(!) år. Tanken var att jag skulle bli ballerina på riktigt. Jag flyttade till och med till Stockholm när jag var blott sexton år för att gå på Kungliga Svenska Balettskolan (det kungliga är väldigt viktigt för att pålysa märkvärdighet). Ändå har jag haft på mig tutu (utstående balettkjol) endast EN gång.

2. Jag skrev 1.5 den enda gången jag gjort högskoleprovet. Jag fick 91 poäng. Gränsen till 1.6 gick vid 92 poäng. Alltså säger jag när folk frågar att jag skrev 1.6.

3. När vi ändå är igång och outar Frikadellikanska lögner kan jag hiva fram ännu en. Här kommer dock en lögn som visade sig vara sanning. Jag har länge sagt till folk att jag är 167cm lång men innerst inne trott att jag bara är 165cm. Dock visade det sig i våras att jag talat sanning hela tiden. En paragrafryttare på passmyndigheten ville mäta mig trots mina egna tämligen säkra antaganden om min egen längd. I strumplästen, med precisa mätinstrument konstaterades att jag faktiskt vuxit två hela centimeter sedan senaste gången jag mätte mig. Jag har med andra ord vuxit på gamle dagar. Numera säger jag till folk att jag är 169 cm lång.

4. Katten Sigrid som ni läsare vid flera tillfällen har stiftat bekantskap med har jag haft sedan jag var nio år gammal. Hon är alltså 17 år gammal! Båda framtänder är avbrutna, öronen är perforerade och ärriga från slagsmål genom tiderna, hon har en skada på hornhinnan och missbedömmer ofta avstånd. Den gråa pälsen är full av vita åldershår. Hon spenderar förnöjt sin ålderdom med att sova på små utrymmen, krafsa i lådan och tigga mat. Kastar man en boll mot henne blir hon rädd och springer åt andra hållet.

5. När jag var liten ville jag bli ballerina, skridskoåkare, försvarsadvokat eller skolfröken. Tankarna om att bli försvarsadvokat kan eventuellt vara efter instruktioner från min far.

6. På tal om min far och hans inflytande över mig, så gick jag i andra klass till skolmaskeraden utklädd till byråkrat. Jag hade finbyxor och skjorta. Pappa lånade ut portfölj och slips till mig. Samt ett par slipade glasögon som pappa inte använde längre. Jag var efter dagens slut mycket nöjd med min outfit, men med lätt huvudvärk och yrhet. Kan eventuellt ha hängt ihop med glasögonen.

7. På tal om pappa och maskerad. I lekis gick jag till en maskerad utklädd till Madonna. Käcka storasystern hade lockat håret på mig (tänk Madonna i Vougevideon), målat dit en mousche samt gjort min sminkning. Mamma lånade ut en korsett (!) och pappa lånade ut ett par strumpor som jag stoppade i BH:n. Sex år gammal knatade jag iväg till lekis och uppträdde inför kamraterna med låten "Express yourself". Det hela blev en sådan succé att jag fick göra ett extranummer i lekaparken senare på eftermiddagen.

(Bonus till sjuan. Förra året gick jag och mamma på Madonna-konsert på Ullevi. Även då var jag utklädd till Madonna. Det var Madonna a la sent 80-tal med lockat hår, mouche, tyllkjol och gympaskor. Jag är övertygad att hon såg mig från scenen och tyckte jag var rätt tuff)

Kommentarer
anne

Så underbara sanningar!!!! Och så underbar och ännu intressantare du nu framstår!!! Jag är ett riktigt frikadellfan tror jag alldeles bestämt!



Och du, jag har nu inte klickat på länken men är det så att du, DU Frikadellen, har förärat mig, me, minä, MOI denna award!?!?!?

2010-08-26 @ 20:31:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Anna

Hahaha! Även om inte Madonna tyckte du var tuff så tycker jag det!

2010-08-26 @ 23:22:49
URL: http://barsine.blogg.se/
Mia

WOW! Tack! :) Jag känner mig hedrad och ska självklart föra stafettpinnen vidare in the blogging djungle.



Och tack för finfina 7 punkter. Sitter här med ett varmt leende.



kram kram

2010-08-27 @ 08:51:26
URL: http://www.menmia.se
Angelica

åh nej va söt du är!

ballt att du har dansat ballet! :D tyckte det var roliga punkter ^^

2010-08-28 @ 00:33:10
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0