< Till bloggens startsida

Grekland

Nu aer jag haer.

Det aer varmt. Jag har snorklat. I havet mer preciserat.
Det i sig var en galen upplevelse. Jag foeljde ett interessant litet fiskstim som jag saug naugra meter under mig. Hel ploetsligt upptaecker jag att jag aer omringad av ett jaettestim med smaufiskar. Jag laug i vattnet och iakttog mina nya vaenner i 45 minuter. Aenda tills jag boerjade frysa.

Under vattnet saug jag ocksau en svaerdfisk som var ca 1,5 decimeter laung som var i full faerd med att foersoeka attackera mina nya vaenner med sin lilla svaerdnos.

Skaemt jag drar med jaemna mellanrum.

1) - Vad aer det som ligger mellan sidorna i matteboken och aer lite vitt och kladdigt?

Svar: Pythagoras sats!

Kuriosa: Pythagoras satt och taenkte ut arean pau en triangel just haer pau Samos daer jag befinner mig.

2) Det haer aer ju rena Grekiskan foer mig!

Kommentarer oeverfloediga.

Nu sticker jag vidare.


Kommentarer
johanna

DU ÄR PÅ SEMESTER!!! Jag vill inte se något mer blogginlägg fören du är hemma igen!!!

2010-07-09 @ 12:50:44
anne

Åhhh...Varför drar du in stackars Pythagoras i sånt sammanhang... Nu kan jag aldrig mer tänka på Pythagoras på något annat sätt....



Enjoy!

2010-07-09 @ 13:00:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Carro

sjukt härligt det är att snorkla eller!

2010-07-09 @ 14:01:30
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Myaraq

¨Jag fick en förklaring på varför man säger "det här är rena grekiskan" - ursprung i romarriket faktiskt.



Mycket intressant.

Hoppas du njuter!

2010-07-09 @ 15:45:17
URL: http://myaraq.blogg.se/
sophia

Njut massor Ellen!!!

2010-07-10 @ 21:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0