< Till bloggens startsida

Jag undrar vad Murphys lag säger om jag packar ned vinterjackan i källaren?

 

 

Jag tar mig en hastig titt på vädret under veckan. SMHI bjuder inte bara på möjligheten att välja Göteborg, eller centrala Göteborg, utan jag kan till och med få ned den exakta väderleksrapporten för koordinaterna som utgör den vackra stadsdelen Majorna där jag huserar.

 

Är det inte härligt.

 

Jag misstänker dock att väderförhållandena i Majorna inte skiljer sig nämnvärt från, säg, Västra Frölunda. Jag tror inte att jag kommer tänka: undrar vad det är för väder längs med 7:ans linje? Shorts eller täckjacka?

 

I vilket fall fick jag möjligheten att få den exakta prognosen för Stigbergstorget med omnejd.

 

 

Som ni ser bjuder Majorna på grådaskiga plusgrader med några inslag av sol inemellan, och jag funderar på om inte vinterjackan har gjort sitt för i år?

 

Är det inte så att våren skall frysas in och vintern skall svettas in?

 

Eller kan det ha varit tvärt om?

 

Hur som helst, vårdagsjämningen då man traditionellt gör sin garderobsutrensning, packar ned långkallingarna och tjocktröjorna, plockar fram sladdriga toppar, har ju faktiskt redan infunnit sig.

 

Jag har dock starka misstankar om att nedpackandet av vinterjackan i källaren kommer starta en ny istid, bara för att jäklas. Det brukar liksom vara så.

 

Jag är i vilket fall trött trött trött på att packa in mig i massa kläder som döljer mitt skolkande från träningspassen på SATS. Jag vill ha vårjacka och converse. Jag vill ha kjol och strumpbyxor.

 

Vår nu!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0